تشخیص اجناس اصلی, گازهای مبرد

تشخیص گازهای مبرد اصلی از تقلبی (hfc-hcfc)

تشخیص گاز مبرد اصلی از تقلبی
چکیده مطلب


برای تشخیص گازهای مبرد اصلی از تقلبی، در این مقاله راه‌های مختلفی را بررسی می‌کنیم. یکی از محصولاتی که در آن به صورت گسترده‌ای دست برده می‌شود گازهای مبرد (hfc-hcfc) می‌باشد که به صورت عمده در بازار داخلی پر می‌شوند و یا برندهای متفرقه محصول را با نشان تجاری یک شرکت سرشناس عرضه می‌کنند.

برند WESTRON

برای تشخیص گازهای مبرد اصلی از تقلبی برند WESTRON که یک برند چینی است و گازهای خود را به سفارش امارات تولید می کند، چند نشانه وجود دارد که به آنها اشاره می‌کنیم:

  1. شیر گاز بالای کپسول به صورت شیر فلکه و گرد است و با تمام برندها متفاوت است.
    “در کپسول‌های گاز R22 این شیر به رنگ قرمز می‌باشد.”
  2. برچسب هولوگرام که هم بر روی کارتن و هم بر روی بدنه کپسول چسبانده شده است.
  3. دستگیره کپسول که به صورت لوله‌ای به آن متصل شده، نه به صورت دستگیره تیغه‌ای.
  4. در نهایت پلاستیک حرارتی پلمب شیر گاز که با رنگ سفید و نوشته‌های سبز رنگ WESTRON از سایر نمونه‌ها متفاوت است.
برند SEASON

جهت تشخیص گازهای مبرد اصلی از تقلبی، یکی دیگر از برندهای معروف و با کیفیت، برند چینی SEASON که با فورمولاسیون متعلق به کشور فرانسه تولید می‌شود را بررسی می‌کنیم. برای تشخیص اصل بودن، تقلبی بودن یا پر شده بودن کپسول این گاز چند نشانه وجود دارد که به آنها اشاره می‌کنیم:

  1. شیر گاز بالای کپسول به صورت شیر ربع گرد یا شیر پکیجی می‌باشد.
  2. برچسب هولوگرام که فقط روی بدنه کپسول چسبیده است.
  3. دستگیره کپسول که به صورت لوله‌ای به آن متصل شده، نه به صورت دستگیره تیغه‌ای.
  4. در نهایت پلاستیک حرارتی پلمب شیر گاز که بدون رنگ و با نوشته‌های مشکی SEASON استفاده شده که با نمونه‌های دیگر متفاوت است.
نتیجه گیری
به صورت کلی افرادی که کپسول‌های گاز مبرد را در ایران پر می‌کنند از پلاستیک حرارتی بدون اسم تجاری شرکت برای پلمب شیر گاز استفاده می‌کنند، زیرا تولید کیسه حرارتی با برندهای مربوطه امری هزینه بر بوده و به صرفه نیست.
بنابراین از این امر می‌توان برای تشخیص اصلی یا تقلبی بودن تمام برندها استفاده کرد. با توجه به افزایش قیمت دلار و هزینه واردات بعضی هزینه‌ها برای افرادی که از نام تجاری شرکت‌های سرشناس استفاده می‌کنند، مقرون به صرفه می‌شود و بعضی از این تفاوت‌ها کمرنگ می‌شود. بهترین راهکار خرید از فروشگاه و یا اشخاص قابل اعتماد است.
 
امیدواریم با این سری مقالات به شما در خرید اجناس درجه یک و اصلی یاری رسانده باشیم.
 

جهت دریافت مشاوره تخصصی با خط اختصاصی تماس بگیرید و یا با جستجو در سایت محصول مورد نظر خودتون رو در سریع‌ترین زمان ممکن سفارش بدید.

فهرست مطالب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *