تشخیص اجناس اصلی

تشخیص رله اصلی زیمنس از مدل چینی

مقدمه

با توجه به افزایش قیمت دلار وتعرفه های واردات اجناس از کشور های اروپایی فروشندگان ومصرف کنندگان رو به خرید اجناس با کیفیت وقیمت های پایین تر از کشورچین آورده اندو به دلیل تفاوت قیمت بالای قیمت اجناس با کیفیت بالا و درجه کیفیت پایین, معمولا وارد کنندگان و فروشندگان برای حاشیه سود بالا اجناس را با کیفیت پایین (معمولا درجه 3 و بالاتر) را سفارش می دهند و نتیجه این روند تحویل اجناس با کارکرد ضعیف و طول عمر پایین و گاهی تفاوت ساختاری در اجزای محصول می باشد.

به صورت کلی اجناس (معمولا دسته ابزار دقیق و صنعتی) به 5 دسته تقسیم می شوند :

  • اجناس اصلی و نو
  • اجناس اصلی ولی استوک(بدون کارتن)
  • اجناس اصلی و نو ولی از کار بازشده
  • اجناس اصلی و دست دوم ولی بازسازی شده
  • اجناس بی کیفیت متفرقه(معمولا اجناس چینی درجه 3 و بالاتر)

متاسفانه بعضی از فروشندگان برای حاشیه سود بالاتر اجناس بی کیفیت متفرقه را به عنوان جنس اصلی و اروپایی به مشتری ارایه می کنند که در این دسته مقالات سعی می کنیم نحوه تشخیص بعضی از این اجناس را با هم مرور کنیم و برای شما شرح دهیم.

رله LFL1.635 زیمنس آلمان

وظیفه رله یا کنترل،کنترل کار مشعل است. بدین مفهوم که فرمانها اتوماتیک، نیمه اتوماتیک و دستی راهبردی دستگاه به این کنترل باکس وارد شده و فرمان مناسب جهت ادامه کار مجموعه صادر میشود. اغلب کنترل باکس هایی که در دیگهای بخار ماشین سازی اراک و دیگر شرکتهای معتبر سازنده دیگ بخار و آبگرم و روغن داغ مورد استفاده قرار می گیرد مدلهایLFL 1.635 یاLFL 1.335 زیمنس یا TMG740-3 هانیول می باشد. تنوع این کنترل باکس های آنقدر زیاد است که تقریبا برای هر نوع کاربرد خاصی به صورت انحصاری طراحی شده اند تا مناسب ترین زمانها در مشغلهای مختلف گازی و گازوئیلی را برنامه ریزی کنند.

تفاوت‌های عمده:

 تفاوت عمده انواع مدلهای این تایمرها در زمان بندی کاری و استفاده از نوع فتوسل تشخیص شعله در آنهاست. به عنوان مثال تایمر گاری لاندیس زیمنس مدل LFL 1.635 با فتوسل های QRA2یا UVZ شعله مشعل را تشخیص میدهند. و کنترل باکس مدل LAL با فتوسط QRB3 یا فتوسل های به اصطلاح خانگی کار میکند .

درسال 1401 رله چینی LFL 1.635 وارد بازار شد و به دلیل نبود اطلاعات کافی بسیاری از خریداران بدون داشتن آگاهی از چینی بودن محصول اقدام به خرید این محصول با مبلغی معادل رله اصلی نمودند.

در اینجا ما سعی میکنیم با عنوان کردن سه تفاوت آشکار به شمت برای خرید محصول مورد نظر با قیمت درست یاری برسانیم.

  • روی برد پایه رله LFL کد برد به صورت طلاکوب حک شده که آسانترین روش تشخیص رله اصلی و چینی است. این کد مطابق تصویر ترکیبی از اعداد و حروف است که قسمت قابل مشاهده آن 9673 در سطر اول و A100 در سطر دوم می باشد.
  • مدل چینی رله از پلاستیک بی کیفیت تولید شده که با گرفتن رله مقابل نور داخل پلاستیک حالت براق و اکلیلی مشاهده می شود.
  • رله اصلی 3 بوبین (سیم پیچ مسی) دارد که یکی بزرگتر از دیگری است ولی در مدل چینی این 3 بوبین جای خود را به کیت الکتریکی داده اند که موجب کاهش عمر متوسط رله از 15-20 سال به 1-2 سال شده.

امیدواریم با نشان دادن تفاون ها و محاسن و معایب بعضی اجناس به شما در خرید درست یاری رسانیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *